Grote Kerk

Kerkplein 1
7161 DP Neede

De kerkenraad is het bestuurscollege van de gemeente. Hoofdtaak van de kerkenraad is het leiding geven aan het gemeente zijn: de opbouw van de gemeente en de plaats van de kerk in de samenleving.

Kerkenraadsleden worden vanuit de gemeente gekozen en moeten dus een zo goed mogelijke vertegenwoordiging zijn van die gemeente. Aan hen wordt het beleid en de uitvoering van het werk in en door de gemeente toevertrouwd. Zij zijn de ambtsdragers.

De kerkenraad bestaat uit ouderlingen, ouderling-kerkrentmeesters, diakenen en predikanten.

Momenteel zijn dit:

P1140681.JPG

Wilma Ebbekink, Gerda van den Brink, Albert Habing, Johan ten Lohuis, Chris te Hennepe, Ds. Wilma Onderwaater, Niels Sies, Erika de Haas, Marjolein Odink, Dinant Rohaan, Annie Broekmaat, Hiltje Elzinga, Peter Hofstede. (In willekeurige volgorde; niet allen op de foto.)