Bij de naam kerkrentmeesters wordt vaak als eerste gedacht aan de financiën van de kerk.
Nu klopt dit meestal ook wel. Maar toch ligt de uiteindelijke verantwoording voor de financiën bij de totale kerkenraad en niet bij de kerkrentmeesters.
Wel is het zo dat de kerkenraad de dagelijkse zorg over de financiën en gebouwen, voor zover deze niet van diaconale aard zijn, heeft opgedragen aan de kerkrentmeesters.
Hiernaast zijn de kerkrentmeesters van Neede verantwoordelijk voor: organistenkosters en de beheerder van gebouw Diekgraven.

Om het geld voor het totale functioneren van de kerk bij elkaar te krijgen wordt jaarlijks de actie kerkbalans georganiseerd.

Kerkrentmeesters hebben ook als taak het bijhouden van: doop – trouw- en ledenadministratie. Om dit allemaal goed te kunnen bijhouden zijn we als plaatselijke kerk aangesloten bij een  landelijk systeem LRP LedenRegistratiesysteem Protestantse Kerk.

kerkrentmeesters2021 conv

Mocht u, als lezer, op- of aanmerkingen, ideeën of suggesties hebben, die op het terrein van de kerkrentmeesters liggen, dan houden wij ons daarvoor van harte aanbevolen.

Ouderling-kerkrentmeester

Dinant Rohaan voorzitter tel. 0651167183